Artykuły ze źródła: PwC Polska

BANK 2022/05

Raport Specjalny | BEZPIECZEŃSTWO BANKÓW – PwC POLSKA | Długie listy sankcyjne i procesy wymagające kompleksowej kontroli

Na wojnę w Ukrainie demokratyczny świat odpowiedział niespotykanymi do tej pory w takiej
skali sankcjami. Objęto nimi zarówno firmy, jak i obywateli Rosji i Białorusi. W przypadku sektora
finansowego wypełnienie obowiązków związanych z nałożonymi sankcjami stanowi ogromne
wyzwanie. Jak sektor finansowy może poradzić sobie z wyzwaniami w obecnej, nowej dla wielu
instytucji sytuacji? Kazimierz Lubicz zapytał o to PAWŁA JAROSZEWICZA i BARTŁOMIEJA
STYRNIKA, partnerów w Financial Crime Unit w PwC Polska oraz TOMASZA JOŃCA,
dyrektora w Financial Crime Unit PwC.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2022/03

Raport Specjalny | Horyzonty Bankowości 2022 – PwC | Dlaczego wskaźniki ESG powinny być częścią procedur KYC?

Należyta staranność wobec klienta (Customer Due Diligence – CDD) jest podstawowym narzędziem zarządzania ryzykiem związanym z przestępstwami finansowymi i praniem pieniędzy w ramach działalności biznesowej instytucji finansowych. Jednak w miarę jak zmienia się otoczenie regulacyjne, a kwestie związane ze zmianami klimatycznymi, prawami człowieka i odpowiedzialnością społeczną zyskują na znaczeniu, instytucje finansowe znajdują się pod coraz większą presją, aby rozszerzyć swoje spojrzenie na ryzyko oraz uwzględnić kwestie środowiskowe, społeczne i związane z ładem korporacyjnym (Environment, Social, Governance – ESG) przy ocenie swojej obecnej i przyszłej bazy klientów.

CZYTAJ WIĘCEJ
Aleksandra Bańkowska, adwokat, partner w kancelarii PwC Legal
Komentarze ekspertów

Brexit: Czy od 2021 roku Polacy w Wielkiej Brytanii będą mogli korzystać z usług brytyjskich banków?

W dniu 31 stycznia 2020 r. Wielka Brytania (UK) opuściła Unię Europejską (BREXIT) na mocy Umowy o wystąpieniu Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej z Unii Europejskiej i Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej (2019/C 384 I/01). Zgodnie z art. 126 wskazanej umowy od dnia wejścia w życie umowy do dnia 31 grudnia 2020 r. obowiązuje […]

CZYTAJ WIĘCEJ
Technologie i innowacje

Wideo-analityka uratuje efektywność oddziałów bankowych

Oddziały bankowe są w stanie ciągłej zmiany. Wraz z postępującą migracją bankowości do formatów cyfrowych, rola oddziałów bardzo szybko ewoluuje. Wykorzystanie danych o tym, jak i kiedy klienci chcą z nich korzystać, może pozytywnie wpłynąć i na same banki, i na klientów. Wideo-analityka będzie odgrywać kluczową rolę w tym procesie piszą Marek Chlebicki i Wiktor Witkowski z PwC.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 1 Z 1